Oluja: Operación tormenta
Los generales interpretan el territorio como un cuerpo enfermo que hay que curar. Un teatro de operaciones en el que intervenir, extirpar, cortar, limpiar… La guerra como metáfora médica, una de las peores formas de perversión: la guerra no cura nada.
Póster de un concierto ofrecido en Knin, capital de la Krajina, por el cantante ultranacionalista croata Marko Perković Thompson en agosto de 2007. Su título «Oluja» ´(«Tormenta», en croata) hace referencia a la operación militar que acabó con la insurgencia serbia y expulsó a toda la población de esa nacionalidad de la región de la Krajina en agosto de 1995. La fecha de aquella ofensiva es día de fiesta nacional en la república. El cantautor no rehuía las puestas en escena belicosas. Véase el vídeo enarbolando una ametralladora Thompson . Su nombre artístico se refiere a esta ametralladora.
Els generals interpreten el territori com si fos un cos malalt que s’ha de curar. Un teatre d’operacions on intervenir, extirpar, tallar, netejar… La guerra com a metàfora mèdica una de les pitjors formes de perversió: la guerra no cura res.
Pòster d’un concert ofert a Kuin, capital de la Krajina, pel cantant ultranacionalista croat Marko Perkovic Thomson el mes d’agost de 2007.El seu títol «Oluja» («Tormenta», en croat) fa referència a l’operació militar que va acabar amb la insurgència serbia i va expulsar a tota la població d’aquesta nacionalitat de la regió de la Krajina el mes d’agost de 1995. Aquesta data de l’ofensiva és festa nacional a la república. El cantautor no defuig les posades en escena bel·licoses.Vegi’s el videu «Enarborant una metralladora Thompson». El seu nom artístic es refereix a aquesta metralladora.